|
 |
Galeria |
 Stacja Sierpc. Przejazd dymiącego ST44 ze składem cystern po torze przed budynkiem dworca, czerwiec 2016 r.
|
 Widok z mostu w Mieszczku na nadjeżdżający pociąg towarowy z Torunia, czerwiec 2016 r.
|
 Stacja Sierpc. Mijanka składów towarowych, zdjęcie od strony ramp wyładowczych, czerwiec 2016 r.
|
 Stacja Sierpc. Prawdziwa gratka dla Miłośników Kolei: lokomotywa ST44 z czasów dawnej PKP. Kolor zielony, dawne oznaczanie, sygnały - "puzony" i prawdziwy silnik "Gagarina", czerwiec 2016 r.
|
 Dworzec PKP - "wizytówka" miasta, 9.06.2016 r.
|
 Skład towarowy pokonuje długie wzniesienie od Mieszczka do Podwierzbia na szlaku do Torunia. Jak widać daje sobie doskonale radę, a na "haku" 40 wagonów - cystern po 50 tys. litrów każda, czerwiec 2016 r.
|
 Stacja Sierpc. Skład towarowy rusza w kierunku Orlen Płock, czerwiec 2016 r.
|
 Stacja Sierpc. Lokomotywa tzw. luzem oczekuje wolnej drogi w kierunku Torunia. Jest to zmodernizowana polska lokomotywa manewrowa SM-42 produkcji Fablok. Obecnie firma Newag po "odmłodzeniu" maszyny przystosowała ją do różnych prac, jak manewrowe, obsługa składów pasażerskich i lekkich towarowych. Na zdjęciu lokomotywa w barwach LOTOS 6Dg-153 w trakcie postoju na naszej stacji, czerwiec 2016 r.
|
 Lokomotywy towarowe ST-44 i ST-45 pokonują wzniesienie na wysokości Sułocina. Przejazd na trasie Sułocin-Kwaśno, czerwiec 2016 r.
|
 Lokomotywa produkcji ZSRR tzw. Gagarin w barwach RAIL Polska na szlaku do Torunia. Zdjęcie wykonano w okolicach Pawłowa k/Sierpca, czerwiec 2016 r.
|
 Stacja Sierpc. Przewoźnik RAIL nawet późnym wieczorem prowadzi składy z Orlenu Płock w kierunku Torunia, czerwiec 2016 r.
|
 Stacja Sierpc. Ruszyły przewozy na szlaku do Torunia. Na zdjęciu skład towarowy-beczki oczekuje "semafora" do odjazdu, czerwiec 2016 r.
|
 Stacja Sierpc. Kompleks Parowozownia zniknął z krajobrazu bezpowrotnie, ale jeden obiekt zdewastowany jeszcze trwa dzielnie. Cóż to takiego? To punkt kontrolny, gdzie maszynista meldował wjazd i wyjazd z torów stacji na obsługowe. Zjazd na naprawę, po węgiel czy postój parowozu w parowozowni. Dziś już tylko służy do ostatniego zdjęcia i wspomnień o Wielkiej Sierpeckiej Stacji, 24.04.2016 r.
|
 Stacja Sierpc lata siedemdziesiąte XX wieku. Foto z cyklu "Kolejarskie wspomnienia".
|
 Stacja Sierpc. Na fotografii pozostawiony budynek należący do parowozowni, służył jako szatnie i łazienki dla obsługi parowozowni. Na piętrze była zlokalizowana noclegownia, miejsce wypoczynku dla załóg przyjezdnych. Jeszcze w 2015 roku (na foto) służył jako biuro maszynistów i dyspozytora szynobusów. Został rozebrany 31.03/01.04.2016 r.
|
 Stacja Sierpc, lata 70. XX w. Lokomotywa serii Ty2 ze składem towarowym wjeżdża z kierunku Torunia lub Brodnicy. Skład skierowany został na tory postojowe (już nieistniejące) przy ul. Staszica, aż trudno uwierzyć, że ta polna droga to dziś piękna ulica. Zdjecie z internetu.
|
 Koziołek w "epoce pary". Stacja mijankowa na szlaku Sierpc-Toruń. Posiadała kasę biletową, poczekalnię, rampę wyładowczą, tory mijankowe w peronach i tor dodatkowy dla składów towarowych oczekujących wolnego szlaku. Dziś już dawna świetność zgasła, budynek stacji zamieniono na dom mieszkalny, zostawiono tylko jeden tor i tak stacja stała się przystankiem. Obecnie szlak obsługiwany jest przez nowoczesny tabor przewoźnika Arriva, marzec 2016 r.
|
 Stacja Sierpc. To nie prima aprilis tylko koniec rzeczywistości wielkiej kolei w Sierpcu. Ostatni budynek po ogromnej parowozowni zamieniono w gruz... została tylko legenda, 1.04.2016 r.
|
<< 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 >>
|
|