logo Sierpc online

Newsy | Ogłoszenia | Forum Dyskusyjne | Księga pozdrowień | Hyde Park Zaloguj się | Rejestracja

Co proponujemy:
O mieście
Historia
Kultura
Zabytki
Informator
Sport
Sierpeckie linki
Galeria zdjęć
Dodaj do galerii
Archiwum
Strona główna




Galeria
Wyświetlone: 1 - 18 z 571   |   Dodaj zdjęcie do tej galerii   |   Inne galerie i fotoreportaże

Kategoria:

Wymiana odbojnicy (czerwony element pośrodku toru stanowi jej początek) na wiadukcie kolejowym nad DK10 na linii kolejowej nr 33 w kierunku Brodnicy. Odbojnica zabezpiecza pociąg w przypadku wykolejenia przed ruchem poprzecznym. Zdjęcie wykonane dnia 25.09.2021 r.
Wymiana odbojnicy (czerwony element pośrodku toru stanowi jej początek) na wiadukcie kolejowym nad DK10 na linii kolejowej nr 33 w kierunku Brodnicy. Odbojnica zabezpiecza pociąg w przypadku wykolejenia przed ruchem poprzecznym. Zdjęcie wykonane dnia 25.09.2021 r.

Widok na głowicę rozjazdową w kierunku wyjazdu ze stacji Sierpc w stronę Torunia oraz Brodnicy. W kadrze widać nowe semafory świetlne stojące przekreślone przed starymi semaforami kształtowymi w oczekiwaniu na przejęcie ich funkcji. Oznacza to niestety utratę ikonicznych semaforów kształtowych, które są kolejową pamiątką poprzedniej epoki, jednak semafory kształtowe są już przestarzałe oraz m. in. słabo widoczne w nocy, w porównaniu do semaforów świetlnych. Przekreślone sygnalizatory z siwymi masztami to tarcze ostrzegawcze, które również oczekują włączenia, 21.11.2021 r.
Widok na głowicę rozjazdową w kierunku wyjazdu ze stacji Sierpc w stronę Torunia oraz Brodnicy. W kadrze widać nowe semafory świetlne stojące przekreślone przed starymi semaforami kształtowymi w oczekiwaniu na przejęcie ich funkcji. Oznacza to niestety utratę ikonicznych semaforów kształtowych, które są kolejową pamiątką poprzedniej epoki, jednak semafory kształtowe są już przestarzałe oraz m. in. słabo widoczne w nocy, w porównaniu do semaforów świetlnych. Przekreślone sygnalizatory z siwymi masztami to tarcze ostrzegawcze, które również oczekują włączenia, 21.11.2021 r.

Widok z torów na wjazd na stację Sierpc od strony Brodnicy. Na pierwszym planie widać nową tarczę ostrzegawczą, która jest jeszcze nieaktywna. Pojawiła się prawdopodobnie z powodu wymiany semafora wjazdowego z kształtowego na świetlny, jednak semafor ten również jest na razie nieaktywny, 21.11.2021 r.
Widok z torów na wjazd na stację Sierpc od strony Brodnicy. Na pierwszym planie widać nową tarczę ostrzegawczą, która jest jeszcze nieaktywna. Pojawiła się prawdopodobnie z powodu wymiany semafora wjazdowego z kształtowego na świetlny, jednak semafor ten również jest na razie nieaktywny, 21.11.2021 r.

Stacja Sierpc. Remont peronu 3, a dalej chyba... dworca, wrzesień 2021 r.
Stacja Sierpc. Remont peronu 3, a dalej chyba... dworca, wrzesień 2021 r.

Stacja Sierpc. Widok ogólny, wrzesień 2021 r.
Stacja Sierpc. Widok ogólny, wrzesień 2021 r.

Mieszczk k/Sierpca. Kolejny skład towarowy dostarczający kruszywo do robót remontowych naszej stacji, sierpień 2021 r.
Mieszczk k/Sierpca. Kolejny skład towarowy dostarczający kruszywo do robót remontowych naszej stacji, sierpień 2021 r.

Tor gotowy do geometrii. Okolice Szczutowa, 2021 r.
Tor gotowy do geometrii. Okolice Szczutowa, 2021 r.

Linia kolejowa Sierpc-Brodnica będzie przystosowana do szybkich pociągów, ale to wymaga zastosowania szyn bezstykowych, takich, że w czasie jazdy nie usłyszymy stukotu kół, jak do tej pory bywało. Do tego wszystkiego potrzebna jest maszyna (na fotografii). Jest to mobilna zgrzewarka szyn, która precyzyjnie je łączy. Jak widać tor już ułożony, ale nie obsypany. Okolice Szczutowa, sierpień 2021 r.
Linia kolejowa Sierpc-Brodnica będzie przystosowana do szybkich pociągów, ale to wymaga zastosowania szyn bezstykowych, takich, że w czasie jazdy nie usłyszymy stukotu kół, jak do tej pory bywało. Do tego wszystkiego potrzebna jest maszyna (na fotografii). Jest to mobilna zgrzewarka szyn, która precyzyjnie je łączy. Jak widać tor już ułożony, ale nie obsypany. Okolice Szczutowa, sierpień 2021 r.

Popularna i znana koparka z zamontowaną specjalną głowicą służy do ustawiania podkładów pod szyny, sierpień 2021 r.
Popularna i znana koparka z zamontowaną specjalną głowicą służy do ustawiania podkładów pod szyny, sierpień 2021 r.

Do naprawy torowiska używa się podobnych maszyn, jakie widujemy przy naprawie ulic w mieście czy innych dróg. Na fotografii walec drogowy do ugniatania podsypki, sierpień 2021 r.
Do naprawy torowiska używa się podobnych maszyn, jakie widujemy przy naprawie ulic w mieście czy innych dróg. Na fotografii walec drogowy do ugniatania podsypki, sierpień 2021 r.

Stacja Sierpc. Na fotografii skład towarowy w czasie wyładunku kruszywa na torach bocznicy wyładunkowej. Bocznica to dawne tzw. "wahadło", miało być zlikwidowane jak parowozownia, a jednak się przydaje, sierpień 2021 r.
Stacja Sierpc. Na fotografii skład towarowy w czasie wyładunku kruszywa na torach bocznicy wyładunkowej. Bocznica to dawne tzw. "wahadło", miało być zlikwidowane jak parowozownia, a jednak się przydaje, sierpień 2021 r.

Układanie podkładów w okolicy Szczutowa, sierpień 2021 r.
Układanie podkładów w okolicy Szczutowa, sierpień 2021 r.

Torowisko w okolicy Szczutowa położone jest na terenach podmokłych, nic dziwnego, że podkłady metalowo-betonowe uległy silnej korozji, sierpień 2021 r.
Torowisko w okolicy Szczutowa położone jest na terenach podmokłych, nic dziwnego, że podkłady metalowo-betonowe uległy silnej korozji, sierpień 2021 r.

Ostateczna kosmetyka podłoża wykonana, a teraz geometria. Tor musi spełniać normy pionu i poziomu, aby pociągi mogły rozwijać duże prędkości i bezpiecznie pokonywać zakręty. Na fotografii zespół geodetów i maszyna ustawiająca tor, sierpień 2021 r.
Ostateczna kosmetyka podłoża wykonana, a teraz geometria. Tor musi spełniać normy pionu i poziomu, aby pociągi mogły rozwijać duże prędkości i bezpiecznie pokonywać zakręty. Na fotografii zespół geodetów i maszyna ustawiająca tor, sierpień 2021 r.

Stacja Sierpc. Wystraszony zając próbuje schować się w suszonej trawie tuż przy szynie kolejowej, sierpień 2021 r.
Stacja Sierpc. Wystraszony zając próbuje schować się w suszonej trawie tuż przy szynie kolejowej, sierpień 2021 r.

Pociąg z podsypką kamienną już po nowych torach udaje się w okolice Szczutowa, sierpień 2021 r.
Pociąg z podsypką kamienną już po nowych torach udaje się w okolice Szczutowa, sierpień 2021 r.

Stacja Sierpc. Remont torowiska w kierunku Brodnicy trwa. Na fotografii kolejny skład z podsypką wyrusza do stacji Szczutowo, sierpień 2021 r.
Stacja Sierpc. Remont torowiska w kierunku Brodnicy trwa. Na fotografii kolejny skład z podsypką wyrusza do stacji Szczutowo, sierpień 2021 r.

Na naszej stacji z powodu remontu linii w kierunku Brodnicy dużo się dzieje. Poznajemy czasy, kiedy to tę linię budowano w ubiegłym wieku, jak tuż przy szerokich torach biegły tory wąskotorówki itd. A co widzimy na fotografii? Jest to elektryczna lokomotywa towarowa polskiej produkcji Dragon. No przecież w Sierpcu nie ma prądu!!! Dragon posiada moduł spalinowy i wykorzystuje się go na dojazdy, tam gdzie brak "drutów", 2020 r.
Na naszej stacji z powodu remontu linii w kierunku Brodnicy dużo się dzieje. Poznajemy czasy, kiedy to tę linię budowano w ubiegłym wieku, jak tuż przy szerokich torach biegły tory wąskotorówki itd. A co widzimy na fotografii? Jest to elektryczna lokomotywa towarowa polskiej produkcji Dragon. No przecież w Sierpcu nie ma prądu!!! Dragon posiada moduł spalinowy i wykorzystuje się go na dojazdy, tam gdzie brak "drutów", 2020 r.


<<1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 >>

Zauważyłeś błąd na stronie?

[x]
O nas | Napisz do nas ^^ do góry


Wszelkie materiały, artykuły, pliki, rysunki, zdjęcia (za wyjątkiem udostępnianych na zasadach licencji Creative Commons)
dostępne na stronach Sierpc online nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez zgody Autora.